Ai grijă şi de sănătatea ta mentală!

Cu toţii ştim că numărul persoanelor care mor de diabet, boli cardiovasculare sau diferite tipuri de cancer este enorm în fiecare an, şi mai ştim şi ce măsuri putem lua pentru a reduce riscurile de îmbolnăvire. Însă adesea uităm că nu doar bolile fizice ne distrug. Ziua de 10 octombrie este Ziua Internaţională a Sănătăţii Mentale, aşa că haideţi să vedem ce putem face în acest sens.

Depresia şi alte boli mentale afectează mai mult de 350 de milioane de persoane din întreaga lume; ele reprezintă principala cauză de scădere a randamentului la locul de muncă, însă societatea încă ridică neîncrezător din sprâncene când aceste persoane cer ajutorul. Atât depresia, cât şi astenia temporară trebuie tratate cu cea mai mare seriozitate, cu ajutorul unui specialist.

Astenia temporară, care mai este numită şi depresie de sezon, este o afecţiune trecătoare, care apare, de obicei, la începutul toamnei şi dispare de-abia odată cu venirea primăverii; aceasta poate cauza însă neplăceri serioase pentru 10% din populaţie.

O serie de ingrediente active naturale cu eficienţă dovedită pot veni în completarea terapiei prescrise de medic, pentru cei care refuză tratamentul medicamentos sau în scop profilactic.

Printre acestea se numără acizii graşi omega-3 EPA şi DHA, care se găsesc în cantităţi mari în diferite plante, cum ar fi seminţele de in, precum şi în grăsimea speciilor de peşte marin. O serie de studii au arătat că există o relaţie între apariţia depresiei şi aportul de acizi graşi omega-3: cu cât consumăm o cantitate mai mare de EPA şi DHA, cu atât mai redus este riscul de apariţie a depresiei.

În plus, la examinarea pacienţilor care sufereau de depresie, cercetătorii au descoperit că aceştia prezentau un nivel de acizi graşi omega-3 mai mic în comparaţie cu persoanele sănătoase. Un studiu ce a analizat rezultatele mai multor experimente a confirmat, de asemenea, eficacitatea acizilor graşi omega-3 în caz de depresie, care trebuie consumaţi într-o doză de cel puţin 1 g EPA+DHA /zi.

Pentru creşterea rezistenţei la stres şi a performanţei, Rhodiola rosea, o plantă adaptogenă folosită de foarte mult timp, poate oferi un ajutor de nădejde. Această plantă, care este cunoscută şi sub denumirea de „rădăcina de aur”, este utilizată la scară largă în Suedia, în ţările scandinave şi în Rusia pentru îmbunătăţirea performanţei mentale.

Un studiu din 2007 a demonstrat că aceasta a îmbunătăţit semnificativ starea pacienţilor care sufereau de depresie uşoară până la medie, iar un experiment din 2009 a dovedit că Rhodiola rosea este utilă la tratarea oboselii cronice.

Cea de-a treia metodă naturală de combatere a depresiei mentale este un aport adecvat de vitamina D. O serie de studii au atras atenţia asupra faptului că există o relaţie invers proporţională între depresie şi aportul de vitamina D, ceea ce înseamnă că depresia apare mai rar dacă oferim organismului o cantitate suficientă de vitamina D.

În cadrul unui experiment norvegian, starea pacienţilor obezi, cu un risc crescut de carenţă de vitamina D, s-a îmbunătăţit semnificativ după un an de tratament cu vitamina D, spre deosebire de cei trataţi cu placebo. Rezultatele unui studiu publicat anul trecut indică, de asemenea, faptul că suplimentarea cu vitamina D poate îmbunătăţi starea pacienţilor depresivi care prezintă carenţă de vitamina D. Administrarea unei doze injectabile ridicate de vitamina D, de 1.600 UI pe zi sau o doză dublă, a avut drept rezultat îmbunătăţirea semnificativă a stării pacienţilor.

Bineînţeles, pe lângă metodele de mai sus, o alimentaţie echilibrată, activitatea fizică şi, după caz, psihoterapia ne ajută să ducem o viaţă mai fericită şi mai împlinită. Dacă suferiţi de astenie de toamnă, trataţi-o anul acesta prin metode naturale!



Citeste si:

Puteti urmari raspunsurile la acest articol prin feed-ul RSS 2.0. Poti lasa un raspuns, sau sa faci un trackback de pe site-ul tau.

Lasa un comentariu