Prevenirea imbatranirii premature si rolul exercitiilor fizice

prevenirea imbatranirii premature

Este suficient sã consumãm suplimente alimentare pentru a preveni îmbãtrânirea prematurã? Rãspunsul este, cu sigurantã, nu.

Longevitatea este determinatã de stilul nostru de viatã. Iar pentru a duce o viatã sãnãtoasã avem nevoie de cooperarea dintre minte, suflet si corp. Cei care trãiesc constient si sunt optimisti se îmbolnãvesc mai rar si duc o viatã mai lungã.

Însã pentru a putea face acest lucru, trebuie sã ne modificãm atitudinea mentalã. Un alt factor decisiv este înlãturarea stresului, care trebuie fãcutã zilnic. Faceti-vã cât mai multi prieteni si cunostinte, pentru cã astfel veti intra într-o retea socialã unde îi veti putea ajuta pe altii si altii vã vor putea ajuta pe dumneavoastrã!

La fel de important este sã fim activi! În orice situatie, trebuie sã încercãm sã ne croim singuri destinul, nu sã suferim si sã ne acceptãm resemnati soarta. Este evident cã exercitiile fizice sistematice reprezintã unul dintre cei mai importanti factori pentru mentinerea sãnãtãtii.

Teoretic, cu totii suntem de acord cu acest lucru; practic, foarte putini dintre noi avem o activitate fizicã regulatã. Motivele cele mai des invocate sunt lipsa de timp, energie sau motivatie, precum si diversele boli sau obezitatea. Dar oare lucrurile stau chiar asa? Oare nu meritãm sã îmbãtrânim sãnãtos? Oare nu meritãm sã ne simtim tineri si în formã chiar si la vârsta a treia?

Exercitiile fizice au efecte revigorante, chiar dacã la început ni se vor pãrea epuizante. Însã, odatã cu trecerea timpului, organismul nostru se va adapta la antrenamentul regulat, va deveni mai puternic, functiile sale vitale se vor îmbunãtãti si, prin urmare, va putea face fatã unui efort si mai mare.

exercirii fizice pentru batraniExercitiile sistematice sunt benefice pentru întregul corp, deoarece, în primul rând, îmbunãtãtesc circulatia sanguinã si functiile respiratorii. Mai simplu: în urma exercitiilor fizice, oxigenul si nutrientii ajung mult mai repede la celule. Acest proces poate fi sprijinit si cu ajutorul suplimentelor cu oxigen stabilizat, OxyMax si coenzima Q10.

În acelasi timp, exercitiile fizice ajutã la transportul dioxidului de carbon, al subproduselor si deseurilor în circulatie, iar de acolo la organele de detoxifiere (plãmâni, ficat, rinichi, piele). Drept rezultat, nivelele de energie si rezistentã vor creste. În cadrul acestor procese, multe suplimente alimentare pot fi de ajutor.

Dintre acestea amintim: Vital 0, Vital A, Vital B, Vital AB, Senior Formula, VitalMan, VitalWoman, Energy and Memory, ImmunAid, VirAgo, Noni Organic, Ocean 21, ZenThonic, Liquid Chlorophyll si Joint ProteX. Bineînteles, acestea nu sunt toate, fiecare persoanã putând consuma si alte suplimente, în functie de starea de sãnãtate si de vârstã.

Antrenamentul si exercitiile fizice nu sunt benefice doar la vârsta adultã, ci si la copii. Studiile stiintifice au demonstrat cã obezitatea la copii se datoreazã mai mult lipsei de activitate fizicã decât excesului de hranã, ca sã nu mai mentionãm pozitia neadecvatã a corpului si lipsa de rezistentã. (Dietz WH et al:. Do We Fatten Our Children at the Television Set? Pediatrics, 1985; 75: 807-12.)

⇒Lista de efecte benefice ale exercitiilor fizice este foarte lungã. Vi le prezentãm în continuare doar pe cele mai importante:


Sistemul osos si muscular

• elasticitatea si puterea muschilor
• Sprijinã elasticitatea si mobilitatea încheieturilor
• Întãreste ligamentele si tesuturile conjunctive
• Reduce riscul de accidentãri
• Ajutã la mentinerea echilibrului si unei pozitii corecte a corpului
• Ajutã la mentinerea formei fiziceoameni veseli
• Sprijinã functia muscularã si asimilarea calciului – previne osteoporoza
• Duce la cresterea masei musculare fãrã grãsime, arde grãsimile, prin urmare creste nivelele de rezistentã si energie

Sistemul cardiovascular

• Reduce ritmul cardiac la repaos si sprijinã functia cardiacã
• Dilatã arterele si îmbunãtãteste aprovizionarea cu oxigen si nutrienti a tesuturilor
• Sprijinirea functiilor organismului
• Are un efect benefic aproape asupra tuturor fazelor metabolismului
• Duce la cresterea nivelelor de colesterol HDL („bun”) si la scãderea celor de colesterol LDL („periculos”) si trigliceride (TG), reducând substantial riscul de boli cardiovasculare
• Ajutã la procesele digestive si de detoxifiere

Procesele mentale

• Ajutã la eliberarea într-un mod natural a sentimentelor suprimate
• Amelioreazã tensiunea si anxietatea
• Îmbunãtãteste dispozitia si respectul fatã de propria persoanã.

Si acum, cã stiti toate aceste lucruri, haideti sã începem sã trãim mai sãnãtos!

Prof. Valéria Szedlák- Vadócz, M. D., PhD


Citeste si:

Puteti urmari raspunsurile la acest articol prin feed-ul RSS 2.0. Poti lasa un raspuns, sau sa faci un trackback de pe site-ul tau.

Lasa un comentariu